søndag den 11. september 2016

Plads til begejstring


Arbejdet tager som bekendt en masse af ens fritid, så Vitessemotoren står stadig ved siden af Heralden. Jeg tror jeg efterhånden har de fleste af delene til ombygningen klar.

I dag fik jeg monteret GT6 gearkassen med en membrankobling fra en 2000 saloon. Slavecylinderen blev adskilt og honet, den er speciel til en Vitesse/GT6, så jeg havde ikke et reparationssæt på lager, så jeg er lidt spændt på om den holder tæt.

Jeg prøver som altid at gennemføre "projektet" med originale renoverede dele, så jeg har indtil nu kun købt en ny køler og slanger hjem fra England. Den nye køler ses på billedet og med den fremskudte placering ser det ud til at den giver plads til den 20 cm længere motor.

Næste opgave bliver at bytte motorerne og det skal nok give et par ekstra udfordringer, at få det hele til at "spille".

Jeg skal køre klubmesterskab i bilen d. 25/9, så jeg må vist hellere sætte tempoet lidt op i garagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar