fredag den 23. september 2016

Operationen (næsten) fuldført


Så er Yrsa´s forvandling næsten overstået og den køre supergodt. En af de sidste opgaver var kraftig ubalance i kardanakslen. Som det ses på billedet mærker jeg den op og monterer et spændebånd på den og efter at have gjort det fire gange med efterfølgende prøvekørsel, er man ikke i tvivl om hvor afbalanceringsklodsen skal placeres. I dette tilfælde var skruen på spændebåndet næsten nok, så finjusteringen kan vente til senere.

Jeg har kørt ca. 80 km i bilen i dag og oplevelsen er mest positiv. Det der driller mest er speedertrækket, der ikke vil falde tilbage til tomgang, men kun når motoren er igang MYSTISK!.

Differentialet er alt for lavt gearet, så man har ikke lyst til at køre mere end 80 km/t. Men det er jo en fordel til manøvreprøver. Jeg har et sæt 14" hjul på lager, så dem kan jeg bare montere, hvis jeg skal på langtur!

Alt i alt er den blevet meget sjovere at køre i og det var jo egentlig meningen med ombygningen.

Og med den lyd den har fået, skal jeg aldrig have monteret radio i den :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar