mandag den 19. september 2016

Motorskift med udfordringer.

Jeg forstår bedre og bedre englænderne når de siger: Hvis du ønsker dig 6 cylindre i din Herald, så køb en Vitesse.

Indtil nu har udfordringerne været: Ombygning af en kardan fra en 2000 saloon til herald flancer, da den fra en herald er ca. 7 cm for land! Fremstilling af nyt forrør til udstødning. Fremstilling af beslag til Vitessekøler. Montering af afstandskiver ved starter, for tilpasning til Vitesse startkrans. Ændring af generatorophæng, den øverste kølerstuds sidder i vejen for normal placering. Kabel til starter udskiftet, den sidder nu i højre side af motoren. Membrankobling fra 2000 monteret, der sad en slidt fjedertype i den.






Kommende opgaver: Ombygning af gearkassetunnel i kabine, gearstangen kommer nu op 7 cm længere tilbage (så mine nye tæpper passer ikke).  Udskæring til køler i frontpanel. Ny slavecylinder til kobling monteres. Speedertræk fremstilles. Længere chokerkabel monteres. Og der skal jo nok dukke mere op.

Nogle af de manglende dele kommer fra England sidst på ugen, så jeg håber jeg er klar til manøvreprøver i MG-klubben på søndag. Det nu jeg skal være optimist, det er for sent på lørdag!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar