tirsdag den 21. juni 2016

"Yrsa" transplanteret

Det lykkedes mig ikke at finde en 1300 motor til Heralden, så jeg måtte nøjes med en 1200 fra "lageret".
Jeg valgte en 1200E motor, som jeg byttede mig til for et par år siden og jeg vidste ikke om den kunne køre, men lidt spænding skal man jo have i tilværelsen! Den har mindst stået i 30 år og det gav et par udfordringer at få den monteret.

Huset til termostat og vandpumpe manglede, så jeg måtte en tur i skuret og finde et brugbart. Det er jo ikke en restaurering jeg er igang med, men det måtte lige en tur i sandblæsekabinen. Jeg kunne bruge masser af tid med at pynte på motorrummet, men Yrsa bliver jo nok ikke kåret som den flotteste bil alligevel!
Jeg havde en ny vandpumpe på lager, så nu skulle kølingen være iorden.

Det er vist længe siden man kunne købe sådan et oliefilter!

Jeg havde kun de sørgelige rester at et forrør til udstødningen, så jeg måtte trylle lidt med et til Spitfire mk4 i rustfri stål.

Operationen lykkedes, jeg er kørende igen. Jeg vil ikke have en bil stående, der ikke kan køre og det er jo ikke helt spildt arbejde, da jeg nu har en fungerende motor klar til mit kommende 1200 Cabriolet projekt.


Tiden vil vise om jeg reparerer 1300 motoren, eller jeg lægger noget "sekset" i den.

Jeg skal ud at "ræse" med MG-klubben på lørdag og nu har jeg i hvertfald en undskyldning, for ikke at kunne følge med, Den trækker nu som en damecykel i modvind!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar