søndag den 8. maj 2016

Sikke noget PI.

Jo den kan skam køre min PI!

                                          her er vi på Kalundborg havn. (foto preben madsen)

Jeg har nok kørt omkring 1000 km i den indtil nu og den kører meget bedre end den starter!
Jeg var helt klar over at jeg fik en bil med nye udfordringer da jeg købte den og den skal nok blive go´ Men der er stadig et par opgaver med at opnå den optimale motorgang. Jeg synes det er spændende at lære noget nyt og hvis andre kan lære at "skrue Lucas PI" så kan jeg vel også.






Da jeg havde kørt og overbevist mig selv om, at fejlen måtte ligge i fordeleren, brugte jeg det halve af lørdagen på at bytte den ud, med denne fra en anden motor jeg har stående. Samtidigt kunne jeg få udskiftet alt hvad der er af pakninger ved fordeleren, da det er her det største oliespild kommer fra.
Det hjalp ikke på startproblemet og da jeg fik rengjort den afmonterede fordeler, kunne jeg se at det ikke er ret længe siden at den har været en tur i England og blive renoveret. Det var da dejligt, da renoveringen koster ca. 5000 kr!

                                          så fin var den under spildolien.

Nu skal jeg så have byttet tilbage igen, men pyt, det giver jo lidt træning i timing af indsprøjtningstidspunkt mv.

Fejlsøgningen fortsætter og det kan sikkert høres vidt omkring når jeg finder den!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar