mandag den 21. marts 2016

ØV........udstødning med komplikationer.

Jeg får jo ikke synet min PI med en utæt udstødning og den bagerste lydpotte var erstattet af et rør. Det lød fantastisk, men det bliver altså hurtigt trættende på høre på i længden. Så jeg måtte en tur i skuret og finde en bedre.
Efter en "byge" varmefast maling ser det jo helt hæderligt ud. En af de kommende opgaver bliver at finde en bagpotte med lidt mere gennemtræk.

Da jeg forsøgte at vride den gamle udstødning af, krøllede forrøret sammen som en brugt papirpose! Det var tyndt som øldåseblik og tidligere forsøgt repareret. Der var også knækket en støttebolt på manifolden, så forrøret kun sad fast med to bolte, så nu kunne jeg jo lige så godt knække de to sidste!

Jeg havde selvfølgelig en anden udstødningsmanifold på lager, så jeg kun skulle bore én knækket bolt ud. Som født optimist, troede jeg selvfølgelig at jeg kunne genbruge pakningen ved topstykket og undgå at afmontere spjældhusene, men den faldt ud i småstykker da jeg løsnede manifolden.

Jeg havde planlagt at efterse spjældhusene senere på sæsonen, da ét spjæld i hver ikke lukker helt tæt. Ham der har skiftet spjældaksler på den har ikke været omhyggelig nok og det giver problemer med at opnå den korrekte tomgang. På PI-anlæget kommer tomgangsluften fra en justerbar ventil og fordeles i et rørsystem til hver cylinder, så gasspjældene SKAL være helt lukkede i tomgang.


Nu er jeg endelig klar til at montere udstødningen og så skal jeg "bare lige" have styr på spjældhusene, nu de er afmonteret alligevel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar