søndag den 6. marts 2016

Vandspild

Som størstedelen af gamle engelske biler så kan man altid se hvor PIén har stået, de afmærker jo deres territorium med en del oliepletter. På trods af at den her ikke har tilhørt Kongehuset, dryppede den også blåt! Ved nærmere eftersyn viste det sig at det var vandpumpen der var en anelse utæt.

Da jeg havde skiftet pumpen, trykprøvede jeg kølesystemet og fandt to løse spændebånd på den øverste kølerslange og fik dem efterspændt, så nu tror jeg den gamles inkontinens er kureret!

I fredags var jeg ude at se til den grønne PI, den står på en stor presenning i et godt ventileret maskinhus ved Slagelse. Jeg drejede lige motoren en omgang med plastvingen, for at fordele olien i cylindrene, så kan den jo tåle at stå et halvt år igen . Den SKAL ud at køre igen, men tiden vil vise hvornår!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar