torsdag den 7. januar 2016

"Rat godt"


På en del af rattet var syningen gået op og en del af polstringen var forsvundet. Det kan nok repareres, men det må vente til senere.





Jeg havde jo et originalt trærat liggende til den grønne PI, så det fik lige en oppolering.

Da jeg kørte i bilen, bemærkede jeg at blinklyskontakten ikke slog fra ved samme ratudslag til begge sider. De to punkter på ratstammen skal placeres ved kl.12 og kl.17 og det var nemt at dreje den på plads med en låseringstang. Stilken til kontakten sad meget løs, så den blev også spændt.

I ringen til hornkontakten sidder der tre små tapper og holder den fast på rattet. Det er et svagt punkt på en mk1 PI, så jeg havde nu tre knækkede på lager. Den blev repareret med et par passende plaststykker, limet på med to-komponent lim.






Elforbindelsen til hornkontakten var lavet af en gammel kuglepen og gaffatape! Den blev reddet med et stift stykke plastslange til trykluft, der passede til de originale slæbesko med en fjeder imellem.

Når jeg finder en pænere hornkontakt (det er den samme i en Herald), så bli´r det vist ikke bedre!










Ingen kommentarer:

Send en kommentar