lørdag den 23. januar 2016

Op på dupperne (gearkasseophæng)

 Motor og gearkasse var sunket og lå nu direkte på tandstangen og vangen til gearkasseophænget.
En af årsagerne var denne "hjemmestrikkede" løsning med fugemasse løse gummistykker mm.

Som det ses på billedet er motor/gearkasse blevet tvunget fremad og kølervingen var også kommet faretruende tæt på køleren. Det havde nok heller ikke varet længe før der var slidt hul i gearkassen.

 Jeg har meget glæde af den engelske "Club Triumph" hjemmeside hvor alle Triumph folk kan hjælpe hinanden, uanset om de er medlemmer eller ej. Her fandt jeg billeder af ombygningen til J-type overdrive gearkasse og så var det jo bare at gå igang med at skære og svejse.

Ved at sænke vangen 40mm bliver der også bedre plads til speedometerkablet. Jeg valgte at lægge en gummiklods under ophænget i vangen, så vulkaniseringen i ophænget  ikke skal bære hele vægten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar