lørdag den 16. januar 2016

Olie og gas..... del 3 "gasspjældsjustering"

Idag fik jeg så justeret speedertrækket - hurtigtomgang ved koldstart og samtidigt synkroniseret de tre spjældhuse. Det nye K&N filter lå i bagagerummet da jeg købte bilen, men jeg tror det gør mere gavn her!

Jeg fandt et bedre indsugningsrør og luftfilterkasse i skuret. Og efter en sandblæsning og lakering, ser det hele mere "velholdt" ud.

Motorgangen er allerede blevet meget bedre og næste opgave er så ventiljustering.
Jeg har på et tidspunkt læst, at der fulgte en faktura på en fast road knastaksel med bilen. Det er meget vigtig, at vide hvilken knast der sidder i motoren, når ventilerne skal justeres. F.eks. skal spillerummet være 0,40 mm med en fast road og 0,25 mm ved en standard knastaksel. Når man er i tvivl om hvilken knast man har, kan man måle løftehøjden på ventilerne for at afgøre ca. hvilken knast der er monteret og i dette tilfælde er der ingen tvivl, det ér den originale der stadig sidder i.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar