lørdag den 18. april 2015

Motorskift på "Rumlepotten"

Sidste lørdag kørte vi en længere tur i DKWén og det var en ren fornøjelse, bortset fra det kraftige rumleri fra krumtaplejerne. Noget måtte der ske, så jeg fandt frem til en Dkw-entusiast i Nordsjælland der havde en motor stående og han havde tilmed haft den startet op og afprøvet den. I aftes tog jeg så den defekte ud af bilen og i formiddags hentede jeg den "nye". Efter middag begyndte jeg at lægge den i bilen og ved fire tiden kørte jeg den første prøvetur.

denne video er også lydløs!


Sikken en forandring, motoren er så lydløs så jeg nu har flere små opgaver med at fjerne rasle og knirkelyde, som man ikke havde en chance for at høre før.

Den gamle her går rigtigt godt bortset fra lyden, så måske skulle jeg finde en bedre krumtap til den.
En Dkw krumtap består af tre dele der er presset sammen, så man kan ikke selv skifte kuglelejerne. Et  firma i Hamborg sælger ombyttere med nye lejer, men prisen er ca. kr. 10.000, så jeg kan godt bruge lidt tid på at finde en anden der dur!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar