lørdag den 28. marts 2015

"Jordforbindelse" +swingspring

Beslaget på rammen til montering af krængningsstabilisatoren, har i årevis været fyldt op med fugtig jysk muldjord, så også her var opgaven større end først antaget, da der også var et stort hul i chassisrammen.

De nye beslag skal også holde til lidt mere, da stabilisatoren til swing-spring sættet er væsentlig tykkere en den originale.

Swing-spring sættet består af en bagfjeder og en tykkere krængningsstabilisator til forenden. Den originale bagfjeder er spændt fast på differentialet og virker derfor også som krængningsstabilisator. Dette bevirker bla. at størstedelen af bilens vægt ligger på det yderste baghjul, når bilen krænger i skarpe sving. Swing-spring fjederen kan bevæge sig frit, da bilens vægt kun hviler på et enkelt punkt midt på fjederen. Dette giver stort set samme vægt på begge baghjul i sving og modvirker derfor "pendulakselhop" som de små Triumpher er så berygtet for. Da man nu har fjernet stabililisatorvirkningen bagi, er det vigtigt at man samtidigt udskiftet stabilisatoren foran til en tykkere model. En Triumph kommer ikke til at køre som en Lotus med denne ombygning, men den bliver væsentlig bedre end udgangspunktet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar