søndag den 2. december 2012

"Breaking news" II

Så fik jeg topstykket afmonteret. Der var ingen fejl på toppakningen og den manglende kompression viste sig at skyldes to hængende ventiler. De har jo nok stået åbne i 20 år og nu når jeg er igang kan jeg jo lige slibe alle otte, inden jeg sætter topstykket på igen.

Vippetøjet ser rigtig godt ud pga. det lave km tal og det er jo rart at vide at det er en ok motor man har stående. Jeg laver den jo kun for "sportens skyld" og man kan jo aldrig vide om man en dag bliver ejer af en Herald den passer i!


2 kommentarer:

  1. Hvad er det på cyl.2 er det rustet væk ell. er det bare sod ? Jan

    SvarSlet
  2. Det er bare soden der er gledet ud, da jeg tog fat om topstykket. Bilen har kun kørt småture, efter svigersønnen til første ejer arvede den og er sodet godt til. Jeg har købt den af barnebarnet.
    Første ejer var værkfører hos Triumph og Goggomobil forhandleren i Vanløse og der har bla. været monteret benzin kabinevarmer i den!

    SvarSlet