fredag den 19. oktober 2012

Start på årets vinterprojekt

Så kom Heralden på bedding og vinterens arbejde bliver bla. tilretning af karrosseriet, det ses jo tydeligt at bilen blev samlet i lyntempo til RDRR 07. Det bliver spændende og se om jeg kan få styr på målene. Det er vist godt at jeg har en hel bil i baghaven til at måle på, den har jo aldrig været adskilt.

Jeg startede i dag med at afmontere det "alternative" kølesystem og nu er det jo nemt at komme til at afmontere fronten på motoren. Den spilder meget olie mellem frontpladen og blokken. Bemærk foliebakken under tandstangen, der løber næsten en kvart liter i den på 150 km!

Her er så det avancerede kølesystem. Det skulle give et par heste mere fra motoren, men dem kan jeg godt undvære og så slipper jeg også for lednings-rodet i motorrummet.

Der kan siges mange mindre pæne ting om en Herald, men det er da praktisk at man kan sidde på en kontorstol eller et forhjul og reparere motor, uden at tage den ud af bilen.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar