søndag den 28. oktober 2012

"Pletfri kørsel"

Så kører den igen.....
Og når jeg stopper den løber der slet ikke olie ud under den!!!!!!!!!!!!!

D
Jeg måtte lige finde et andet insugnings-manifold, da varmerørene var savet af det der sad på. Samtidigt fik jeg monteret krumtapsudlufning med vacuumdåse, i stedet for den slange der der var ført ud under bilen.

køleren og ophænget er fra en Spitfire

Da dynamoen jo kom med nogle høje mislyde, sidste gang vi kørte i bilen, kunne jeg jo lige så godt bygge den om til generator nu jeg var i gang. Konsollen til at montere generatoren på, fandt jeg på en 2,5 pi motor jeg har stående, de er nemlig ens på 4 og 6 cyl. motorer. Generatoren lader desværre ikke, så den må jeg kikke på senere, nu kan jeg i alt fald KØRE bilen væk fra min lift.

2 kommentarer:

  1. Jeg har 3 døde adskildte Bosch Generatorer (fra Saloon)... du er velkommen til dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tilbuddet. I 1978 var jeg jeg ansat én måned hos min bror der er autoelektriker. Jobbet bestod bla. i at renovere Lucas ombytnings-generatorer, så jeg synes det er spændende, at få liv i de gamle Lucas modeller igen. Jeg har flere på lager jeg kan øve mig på og jeg ved godt jeg er lidt småtosset når man kan købe en ny til under 600,- (Lucas made in India!)

      Slet