søndag den 3. april 2011

MKII motor genoplivet

Så fik jeg liv i min 2000 mkII. Det var 15 år siden den sidst har været startet, så den var godt nok lidt træg at få igang. Efter montering af et karburatorsæt, som har kørt for nyligt, 6 andre tændrør og en tændspole til en kadett E, startede den på 3 cylindre og efter et stykke tid i tomgang gik den på alle 6 uden mislyde.
Næste opgave består i at få løsnet en fastsiddende kobling og så kan den snart selv køre ind på liften.

5 kommentarer:

  1. Hej Dirch,
    Glæder mig allerede til at se "spændende" billeder af undersiden :-)

    SvarSlet
  2. Hej Dirch,
    super at den kan køre! hvad er motornummeret?
    Det ser rusten ud - kan den reddes?..

    vil du bytte sprinkler motoren for en uoriginal :-) ?

    kan du ikke snart finde en komplet 2,5 er så jeg kan få en donor motor til PIen....

    SvarSlet
  3. Du skal bruge en tændspole, der er beregnet til platiner/kodensatortænding, da den du har brugt, fra en Kadett E, er til elektronisk tænding, og vil brænde platinerne meget hurtigt !
    Bror Jan G.

    SvarSlet
  4. Jeg ved stadig ikke hvordan den ser ud nedefra.
    Du skal nok få motornummeret. Det er den originale motor, der er står: HEBW til sidtst i nummeret og den er født med automatgear. Sprinklermotoren er til salg og jeg har da også en ekstra 2,5PI MKII motor på lager.

    Ja, jeg ved det godt Jan. Der sad en blå bosch 12 volt spole på bilen, selvom den kører med formodstand, så jeg har nu sat 12V direkte til dén og lagt kadettspolen tilbage på hylden

    SvarSlet
  5. Det lyder godt Dirch... der er masser af ting du sagtens kan få afsat når jeg lige finder et hjørne på matriklen med plads :-)

    glæder mig til at se billeder af undersiden

    SvarSlet