onsdag den 14. april 2010

MK III - II - I

Jeg har stadig ikke fundet en mk1 grill til min Spitfire, men sidste sommer fandt jeg en meget brugt mkII grill hos Ben-auto i Låsby så foreløbig må jeg nøjes med den. Jeg fik i dag renoveret de to stk grill, men pladedelen står vist ikke til at redde, men den er jo god som model når jeg engang forsøger at fremstille en ny. Indtil da kører jeg videre med den kunststofplade jeg fræsede ud på cnc-maskinen på mit tidligere job. Det sidste billede er et rigtigt prøvebillede da delene ikke er sat fast derfor SÅ skævt!

3 kommentarer:

  1. Hej Dirch. Den skal måske tilbage til spitfire 4 stand ?. skal der så ikk oss de rigtige positions og blinklamper foran og dørhåndtag ?. Kunne ligne en mrk 3 hjælm der er brugt. De er nu ret fine de fælge du har på. Er det cobrafælge eller wolfrace ?

    SvarSlet
  2. Jo du har ret, lamperne ligger også klar til montering og jeg havde regnet med at hente pladedelene sidste weekend. Men nu vil ham der har dem ikke sælge dem!
    De er vist svære at skaffe i øjeblikket, så det bliver nok også et gør det selv projekt. Dørhåndtagene har jeg valgt at leve med da det jo kun er "kendere" der kan se forskellen. Fælgene hedder ANSEN (jeg har ikke glemt et H) de er amerikanske, de kendes på at ventilen sidder inde i hullet, jeg tror de er ca. 40år gamle og det tog mig laaang tid at pudse dem op.

    SvarSlet
  3. Hej Dirch,
    Det burde da være en smal sag for dig, at redde den forplade :-)
    Synd med lygte rep-stykkerne, jeg ser dem af og til gå på den engelske ebay for småbeløb. Købte selv 3-4 stykker af varierende kvalitet (desværre mk 3!!!) for et par år siden, da ingen andre bød.
    Hvis den nuværende plade helt har mistet formen, er du velkommen til at låne en til at banke efter...

    SvarSlet